KURANDAKI NAMAZI ARAMAK

KURAN’DA Kİ SALAT, NAMAZ MIDIR?

Kuranda ki salat, namaz ise bunu Kuran`da arayıp bulalım. Bakalım Kuran bize namazın fotoğrafını çizecek mi…!

Bu fotoğrafın temel organlarını sayıp, bunları Kurandan bulalım.

(1)KIBLE= (2/142-143-144-145) ayetlerinde 6 kez geçmektedir, ama Salat kelimesi hiç yer almamaktadır. Merak edenler 2/142-150’arası ayetleri çok dikkatli bir şekilde defalarca okumalarını tavsiye ederiz. Kıble, mekkedeki kabe denilen dört duvardan oluşan yapı ise ve diğer bir adıda mescidi haram ise, mescidi harama(dönün…nerede olursanız…nereden çıkarsanız…ona dönün) emirlerini ne zaman, nasıl yerine getireceğiz.? Çünkü namazda dönün demiyor, acaba Allah defalarca mescidi harama dönün darken, namazda dönün demeyi unutmuşmudur?? Alimler, fakihler onu (içinde ve dışında ekleyerek) ona hatırlatma gereğini duyuyorlar.!!!!

(2) İFTİTAH TEKBİRİ: (ALLAHU EKBER)CÜMLESİ OLUP kendisiyle namaza başlandığı için, bu ad verilmiştir. Allahu ekber sözü kuranda hiç yer almamaktadır.!!!

(3) KIYAM: Namazda ayakta durmak anlamında kullanılmıştır. Bu da Salat`ın geçtiği ayetlerde, Salat ile birlikte yer almamaktadır, bir istisna ile oda şudur(4/103) ayet meal olarak, Salatı bitirdiğinizde, Allah`ı ayakta, oturarak ve yanlarınız üzerinde zikredin.(buradada gördüğünüz gibi kıyam, namaz bittikten sonra yer aldığına göre, namazın bir rüknü olmadığı son derece açıktır.

(4) RUKU: Ruku masdar olup, baş eğmek kelimesi mecaz olarak kabul etmek, inanmak, teslim olmak, itaat etmek anlamındadır. Gerçi (ruku’)kelimesi’de Kuranda hiç yer almamaktadır. Türevleri olan, fiil ve isimler Salat kavramı ile birlikte, tek istisna ile, yan yana yer almamaktadır. O istisna ettiğimiz ayet 2/43’te: namazı kılın, zekatı verin, rüku edenlerle beraber eğilin. Görüldüğü gibi, ruku edin namazdanda sonra değil, zekattan sonra yer almaktadır. Eğer birinin rüknü sayılacaksa, zekatın rüknü olması daha makuldur. Ama onunda bir rüknü değildir. Kaldı ki zekatta, herkesin bildiği zekat hiç değildir.

(5) SECDE: Secde masdarıda Kuranda bu şekliyle hiç geçmemektedir. Bununla birlikte, masdar olarak anlamı, ruku ile eş anlamlıdır. Kuranda secdenin türevleri olan, fiil, isim ve sıfatlar, yine bir istisna dışında, Salat kavramı ile birlikte, hiçbir ayette yer almamaktadır. O istisna ayet ise; 4/102 dir. Burada da birinci grup için secde ettiklerinde, ötenizde olsunlar… Eğer secde ettilerdeki (secdeyi)namazın bir rüknü olarak kabul edersek, başka hiçbir rüknünede yer verilmediğine göre bu ayette, namaz tek secdeden ibarettir.(yanlış anlaşılmasın Kuranda namaz yoktur diyoruz , dolayısyla “namaz secdeden ibarettir” görüşünde değiliz. Ancak okuyucunun dikkatini çekiyoruz, bu ayette peygamberin secdesinden söz edilmektedir.!!! hitap peygambere olduğu halde (secde ettiğinizde)değilde, (secde ettiklerinde) denmesi calibi dikkattir, düşünmeye değerdir.

(ALINTI)

Bu web sitesi ücretsiz olarak Bedava-Sitem.com ile oluşturulmuştur. Siz de kendi web sitenizi kurmak ister misiniz?
Ücretsiz kaydol